Saturday, June 12, 2010

Lawatan Kilang Beryl's Chocolate

21 Jun 2010, Beryl's Seri Kembangan...
Puspanita JMM ade buat lawatan ke kilang Beryl's di Seri Kembangan...kami bertolak dari office dengan bas jabatan jam 9.30 pagi...sampai ngam2 jam 10.00 pagi...mula2 kami diberi penerangan tentang sejarah dan latar belakang kejadian coklat...mmg terliur je tgk video yg ditayangkan..sbb die zoom kat coklat2 tuh...lepas tgk video penerangan tuh, kami dibawa melawat dan melihat cara coklat diproses dan dibungkus...lps tuh kami dibawa ke kedai yg membolehkn kami memborong coklat sambil merasa coklat yg disediakan...mmg rambang mata tgk coklat2 tuh..tp disebabkan ann duk berdua je ngan hubby...so, xdela ann sakan membeli..beli yg kecil2 je..tuk merasa bak kata org...

tgkla org memborong coklat...ish..ish...ish...
ini antara yg menarik perhatian ann...terutama chilli milk chocolate..ann tak beli..takut xmkn nnti..membazir jer...
antara yg menjayakn program lawatan ini...terima kasih atas sambutan yg diberikan...xde la rasa sia2 usaha ann selama ini...

**insyaallah thn depan pegi kilang lain lak...tp klu ade yg nk pegi kilang beryl's nih lg..boleh jer..

3 comments:

HazlisaNoor said...

anak2 akak semua dah pergi situ ikut rombongan tadika..akak blum pergi2 lagi..kak ara tak ikut ker?

cengko said...

pas ni pegi kilang proses padi lak... boleh tahu cara2 nak proses padi jadi nasi lemak ayam rempah ke... nasi lemak antarabangsa ke... heheheee...

gadiselatan said...

k.ieja: masa lwtn skjp je..yg lama mase beli cekelat..hehehe...

cengko:klu ade kiling proses padi yg bole kitorg gi kt selangor nih, ann nk gak buat lawatan...ade ker??