Tuesday, December 6, 2011

Sekali...belum nak keluarlah....

Alkisahnya pada hari Ahad lepas, 4hb Dis 2011...tiba2 ada keluar darah + lendir...so, ann nih pon dengan suspennya teruslah call ibu bagitau...apa patut buat. ibu pon suruhlah angah hantar ann gi HSA. Sampai kat HSA ann sorang2 la pergi register kat bilik saringan tuh. Bila nurse2 tuh tanya suami mana..cam sedih jerk cakap 'saya datang seorang', nurse tuh siap ngan muka terkejut...'awak naik bas ker???'...'eh taklah, abg ada tunggu kat bawah.tak boleh naik sebab ada anak kecil.' dah masuk bilik saringan tuh nurse tanya lagi, suami mana...adoi, rasa tak kuat je nak jawab 'SAYA DATANG SORANG'.
bila doktor kata kena masuk wad, nurse lain lak tanya..suami mana, nak register nih...adoi...skali lagi kena jawab...'Suami saya tak ada, saya datang seorang.' masa tuh mata dah berair dah...huhuhu..cam sayu jerk tgk org lain semua ada org teman...ann sorang je yang terkontang kanting seorang...
bila siap register tuh, ibu ngan ayah datang...barula ada orang teman..tp semuanya dah selesai...bila dah dok dalam wad nih..rasa sehat la plak...contraction yang pada mulanya 10 minit sekali tiba2 jadi 1 jam sekali...pastu hari ketiga terus takde contraction...so, doktor pon suh baliklah..
nanti minggu depat 12hb kalau tak sakit jugak kena gak gi HSA semula, sebab 13hb kalau tak sakit pon doktor kata kena paksa gak bersalin...so, kita tunggu je la yerk...
adib nih saje jerk wat gempak kat ibu n abah dia...nak suh abah dia balik JB awal...hehehe....

p/s: harap semuanya akan selamat nanti...amin...

7 comments:

MiMi said...

err adib tu nama anak yer ann..smoga semuanya selamat..dah bersalin bgtaula yer..

MIZZOU said...

cobaaaannnnn!!!

LilYofDaPond said...

all the best ann. Moga dipermudahakan segala urusan.bnykkan berjalan ye.
bile expected nya ni?
take care

mazni_azis said...

sabar ye ann...aku tau ko kuat...adib belum nk keluar lagi tu..semoga semuanya selamat..amin

gadiselatan said...

thanx semua, doakan ann yer...mimi:haah adib tu nama anak..en. sham:mmg cobaan, kena belajar berdikari..zu:due aku 13hb..maz:mmg kena kuat maz, klu tak kuat, mau aku meleleh nangis mase tuh..hihihi..

Mazly said...

amin

me said...

tahniah kak ann..
selamat berBF ye.. :)